2015-03-21

Fürstenhof-aiheiset uneni vuonna 2015

Dokumentoin tänne sellaiset unet, joissa on osallisena vähintään yksi roolihenkilö tai näyttelijä tv-sarjasta "Lemmen viemää" (Sturm der Liebe). Sen tapahtumapaikkana on hotelli Fürstenhof ympäristöineen. Tuorein uni on ylimpänä. Alimpana on Fürstenhofin esittely niille, jotka eivät sitä ennestään tunne. - Katso myös: Fürstenhof-aiheinen sanastotaulukkoni (saksa-suomi).



Tuoreemmat unet ovat artikkelissa
http://timontti.blogspot.fi/2016/03/furstenhof-aiheiset-uneni-vuonna-2016_28.html

Uni 85

Aika: Torstaina 24.12.2015
Paikka: Kansallispankin kuvitteellinen pääkonttori Helsingissä
Läsnä: Charlotte Saalfeld, projektipäällikkö Pirjo U. Valtiokonttorista, minä
Unen tapahtumat:

Olin valinnut työpaikkani lounasravintolassa tietyn pääruoan ja mennyt istumaan pieneen pyöreään ulkopöytään, jossa Pirjo U. oli syömässä. Kun henkilökuntaan kuuluva nainen toi ruoka-annokseni pöytään, se oli lautasellinen hernesoppaa, vaikka olin valinnut jotakin ihan muuta. Hän sanoi, että heillä ei ole enää muuta jäljellä. En ottanut sitä vastaan vaan kävelin viereisessä rakennuksessa olevaan isoon pankin ruokalaan, jossa olen aikaisemmissakin unissani käynyt. Kummallakaan ruokalalla ei ole täsmällistä vastinetta todellisuudessa. Sielläkin lounastarjoilu oli jo päättynyt eikä suuressa salissa ollut enää yhtään ihmistä. Silloin Charlotte Saalfeld tuli minua vastaan kävellessään salin läpi ohitseni. Ajattelin, että niin suurta johtajaa en viitsi vaivata ruoka-annosongelmallani. Tervehdin häntä pienellä nyökkäyksellä, kun oli selvää, että olemme molemmat saman suuren pankin palveluksessa, mutta hän ei tunne minua.

Uni 84

Aika: Torstaina 26.11.2015
Paikka: Jokin hyvin suuri sali Suomessa
Läsnä: Charlotte Saalfeld tai häntä esittävä Mona Seefried, Matti Vanhanen, minä, satoja muita ihmisiä
Unen tapahtumat:

Olin jonkin hyvin suuren konsernin yhtiökokouksessa yleisön joukossa. Yhtiössä oli poliitikoista koostuva ylin hallintoelin. Jokainen heistä esitteli vuorollaan oman vastuualueensa lähiajan suunnitelmat. Viimeisenä esiintyi keskustapuolueen Matti Vanhanen. Hän sanoi tulleensa tähän tehtävään vasta äskettäin eikä aio tehdä heti muutoksia. Hänen vastuualueellaan nykyiset toimitusjohtajat saavat jatkaa työtään. Uusia nimityksiä ja muita muutoksia harkitaan vasta sitten, jos joku lähtee pois. Vanhasen lopettaessa oman esityksensä kello oli 19:20. Puheenjohtaja Mona Seefried (tai Charlotte Saalfeld) oli julistamassa kokouksen päättyneeksi, kun joku muu totesi, että kokoukselle varattua aikaa on jäljellä vielä 40 minuuttia. Hän ehdotti, että siitä ajasta käytettäisiin 20 minuuttia rentoutumiseen. Puheenjohtaja piti ehdotusta hyvänä ja totesi: "Teemme siis 20 minuutin juoksulenkin!" Silloin ehdotuksen tekijä sanoi: "En tarkoittanut sitä vaan 20 minuutin meditointia."  Niinpä monisatapäinen yleisö hiljentyi meditoimaan.

Uni 83

Aika: Maanantaina 23.11.2015
Paikka: Jäi epäselväksi, luultavasti Helsingissä
Läsnä: Alfons Sonnbichler tai häntä esittävä Sepp Schauer, André Konopka tai häntä esittävä Joachim Lätsch, minä
Unen tapahtumat:

André (tai Joachim) tarvitsi ja pyysi johonkin yritysasiaa koskevaan paperiin allekirjoitukseni, mutta kieltäydyin allekirjoittamasta sitä, koska siihen oli kirjoitettu minulle aivan väärä osoite. Sen jälkeen minun olisi pitänyt viedä se paperi maistraattiin, missä Alfons (tai Sepp) oli tiskin takana papereita vastaanottamassa. Hän huomautti minulle, että maistraattiin papereita jättävän pitää olla asianmukaisesti pukeutunut eli miehellä pitää olla puku päällä. Sanoin hänelle, että eläkkeelle jäätyäni en kulje enää puku päällä.

Uni 82

Aika: Sunnuntaina 15.11.2015
Paikka: Hotelli Fürstenhof
Läsnä: Leonard ja Pauline Stahl
Unen tapahtumat:

Pauline ja Leonard olivat saapuneet aamupäivällä Wienistä Fürstenhofiin osallistuakseen iltapäivällä Niklas Stahlin ja Julia Wegenerin häihin. Leonard kysyi Paulinelta, pitäisikö ensin käydä syömässä lounas. Pauline vastasi: "Ehdottomasti, ethän sinä ole syönyt tänään vielä mitään."

Uni 81

Aika: Sunnuntaina 11.10.2015
Paikka: Jäi epäselväksi
Läsnä: Theresa Burger, Nils Heinemann, tuntematon lentäjä
Unen tapahtumat:

Theresa oli jonkinlaisissa vaikeuksissa mökissä, jonne hän pyysi apua radiopuhelimella. Nils lähti auttamaan häntä pienellä lentokoneella, jonka pyrstö oli irroitettu huollon vuoksi. Kun lentokoneesta puuttui ohjaamisen kannalta tärkeä peräsin, lentokentällä ollut toinen lentäjä tarttui koneesta kiinni siten, että hänen vartalonsa muodosti peräsimen. Nils oli siis lentäjänä ja huusi aina sille toiselle miehelle, monenko asteen kulmassa ja mihin suuntaan peräsimen pitäisi kääntyä ja mies taivutti vartaloaan sen mukaan. Uni päättyi siihen, kun kone oli noussut ilmaan ja oli Nilsin ohjauksessa.

Unessa kuultua musiikkia

Aika: Lauantaina 3.10.2015
Paikka: Santalahden leirintäalue Kotkassa

Nukkuessani matkailuautossani leirintäalueella korvissani soi Alfonsin ja Hildegardin kappale "Immer wieder geht die Sonne auf", joka kuultiin 22.9.2015 Saksassa esitetyn musikaalijakson 2305 alussa ja lopussa Udo Jürgensin laulamana.

Uni 80

Aika: Lauantaina 5.9.2015
Paikka: Jäi epäselväksi
Läsnä: Friedrich Stahl, minä, joitakin muita ihmisiä
Unen tapahtumat:

Joku ihminen makasi pitkällään ja olin siinä lähellä. En tiedä, tunsinko hänet, oliko hän ulkona vai sisällä, maassa vai sängyssä, tajuissaan vai unessa vai tajuttomana. Friedrich Stahl tuli siihen ja kysyi: "Onko hän elossa?". Uni oli noin lyhyt eikä siinä ollut mitään muuta.

Uni 79

Aika: Lauantaina 22.8.2015
Paikka: Entinen työpaikkani vakuutuskonsernissa Helsingissä
Läsnä: Friedrich Stahl, minä
Unen tapahtumat:

Friedrich Stahl oli hiljattain vakuutusyhtiöön tullut uusi johtaja, joka ei tuntenut ollenkaan vakuutusalaa. Hän oli saanut saksalaiselta välittäjältä pyynnön lähettää Uuteen Seelantiin remburssi, jolla korvattaisiin kirjeessä mainitut, jonkun sikäläisen yrittäjän kärsimät vahingot. Yrittäjän firma oli ehkä palanut poroksi, koska johtaja Stahlin minulle näyttämässä 2-sivuisessa vahinkoluettelossa oli parikymmentä korvattavaa kohtaa. Johtaja Stahl kysyi, eivätkö remburssit kuulu minun vastualueeseen. Myönsin sen, mutta minulle tuli kuitenkin sellainen tunne, että sitä remburssia ei pidä avata. Jäin miettimään asiaa ja vasta herättyäni tajusin, miksi sitä ei pitänytkään avata.

Tausta: Kansainvälistä liiketoimintaa harjoittavat vakuutusyhtiöt antavat tarvittaessa "Stand-by Letter of Credit" -tyyppisiä rembursseja sen vakuudeksi, että yhtiö korvaa vakuuttamansa vahingon, jos sellainen sattuu. Vakuutusyhtiöt eivät kuitenkaan käytä rembursseja maksuvälineenä korvatessaan jo tapahtuneita vahinkoja. Unessa esitetyssä tilanteessa olisi pitänyt selvittää, onko yhtiöllämme velvollisuus korvata kirjeessä luetellut vahingot eikä lähettää sinne remburssia.

Uni 78

Nähty: Keskiviikkona 19.8.2015
Paikka: Jäi epäselväksi
Läsnä: Sabrina Görres, minä, muita tunnistamattomia ihmisiä
Unen tapahtumat:

Olin jossakin sellaisessa tilaisuudessa, johon jokaisen piti tuoda jokin lahja. Ne laitettiin isoon tynnyriin, josta sitten jokainen sai ottaa lahjan itselleen. Otin oman lahjani toiseksi viimeisenä eli sain valita kahdesta jäljelle jääneestä. Lahjat oli paketoitu, joten en valintaa tehdessäni nähnyt, mitä ne olivat. Kun olin valintani tehnyt, Sabrina tuli viereeni ja sanoi, että valitsemani lahja on häneltä. En muista, mikä se oli. Ehkä uni loppui jo ennen kuin sain lahjapaperin avatuksi.

Uni 77

Nähty: Lauantaina 15.8.2015 klo 10-11 välillä
Paikka: Suomessa työpaikallani Nordeassa
Läsnä: Rosalie Engel, minä
Unen tapahtumat:

Rosalie tuli tervehtimään minua työhuoneeseeni. Hän oli aiemmin työskennellyt saman pankin Front Officessa, mutta muuttanut jonnekin ulkomaille. Nyt hän aikoi palata Suomeen ja kertoi alkavansa opiskella oikeustiedettä Hankenilla. Hän aikoo alkaa sellaisen bisneksen, missä hän pitää kahden osapuolen välistä riitaa yllä ja maksimoi siten oman palkkionsa. Minä kerroin puolestani, että oma työni on nyt ihan päinvastaista. Minua ei enää tarvittu pankissa, joten minulle oli annettu työhuone eri rakennuksesta kuin missä Front Office ja Back Office sijaitsevat. (Ne olivat unessa kahdessa eri talossa.) Tehtäväni on sovitella niiden välisiä riitoja, mikäli sellaisia ilmaantuu. Rosalien vierailun jälkeen olin lähdössä jälleen kerran huvimatkalle New Yorkiin sen kunniaksi, että samana päivänä USA:ssa lähetetään avaruuteen avaruussukkula, jossa on ensimmäisen kerran suomalainen astronautti. Uni jatkui vielä pitkään, mutta en dokumentoi sen loppuosaa, koska sillä ei ole liittymäkohtaa Fürstenhofiin.

Tausta: Olin samana aamuna katsonut klo 7-8 "Lemmen viemän" tuoreimman jakson 2278, jossa Rosalie Engel on vierailulla Fürstenhofissa. Varsinkin hänen flirttailunsa nuoren Norman Kowaldin kanssa teki minuun suuren vaikutuksen. Sen jälkeen näin Facebookissa tuoreimpana kirjoituksena Rosalieta esittävän näyttelijä Natalie Alisonin tervehdyksen New Yorkista. Olen unissa käynyt New Yorkissa useamman kerran kuin todellisuudessa. Erikoista, että Rosalie Engel, joka esiintyi sarjassa 5 vuoden ajan, mutta poistui siitä jo kesäkuussa 2012, ei ole aiemmin esiintynyt unissani. Hän kävi kyllä lyhyillä vierailuilla Fürstenhofissa myös vuosina 2013, 2014 ja nyt 2015.

Uni 76

Nähty: Lauantaina 18.7.2015 noin klo 15 ruokalevolla matkailuautossa
Paikka: Studiorakennus Münchenissä
Läsnä: Alfons Sonnbichleriä esittävä näyttelijä Sepp Schauer, ystäväni Sirkka L (o.s. S), jonka olen nähnyt viimeksi 1960-luvun lopussa, minä.
Unen tapahtumat:

Sepp Schauer opasti Sirkkaa studiorakennuksessa. Kun he lähestyivät minua käytävällä, päätin ottaa kännykällä valokuvan Sirkasta, jonka olen viimeksi nähnyt noin 45 vuotta sitten.

Tausta: Facebookissa on hiljattain julkaistu valokuvia, joissa Sepp Schauer opastaa studiolla vierailevia turisteja.


Uni 75

Nähty: Sunnuntaina 24.5.2015
Paikka: Jäi epäselväksi
Läsnä: Sabrina Görres, Facebook-kaverini Arto L, minä, naisseuralaiseni
Unen tapahtumat

Saavuin naisseuralaiseni (ehkä vaimoni) kanssa yleisötilaisuuteen. Sali, jossa oli arviolta noin 150 istumapaikkaa, oli lähes täynnä. Löysimme vapaat paikat salin takaosasta oikealta. Lähes samalla rivillä vasemmalla istui Arto L. Hän nousi ennen esityksen alkua seisomaan ja sanoi, että vaikka hän onkin siellä tarkkailijana, hänen tehtäviinsä ei kuulu esityksen sisällön arvostelu. Siksi hän sanoi luovuttavansa arvostelijalle kuuluvan tunnusmerkin tai laitteen "hannoverilaiselle". En saanut selvää, mitä hänellä oli kädessään, mutta hän vei sen salin etuosassa oikealla istuvalle naiselle, joka otti sen vastaan, nousi sitten seisomaan ja esitteli itsensä yleisölle sanoen: "Olen Sabrina Görres-Rainbow".

Uni 74

Nähty: Lauantaina 4.4.2015
Paikka: Nataschan asunnossa tai Sonnbichlereillä
Läsnä: Natascha Schweitzer, Daniel Brückner
Unen tapahtumat:

Nataschalle oli tuotu iso ja painava pahvilaatikko, joka oli kooltaan noin 40x40x40 cm. Se oli huoneen lattialla, mistä Daniel nosti sen pöydälle. Natascha sanoi: "Vielen Dank Herr Brückner!" Sitten uni jatkui Helsingissä, missä oli vain entisen työpaikkani ihmisiä.

Uni 73

Nähty: Tiistaina 24.3.2015
Paikka: Studio Münchenissä
Läsnä: Charlotte Saalfeldia esittävä Mona Seefried, yksi sarjan ohjaajista, minä
Unen tapahtumat:

Olin päässyt sarjaan vierailevaksi esiintyjäksi. Keskustelin kuvaustauolla studiolla seisaaltaan Mona Seefriedin ja ohjaajan kanssa. Ohjaaja kertoi, että seuraavaksi minun pitää kosia Charlotte Saalfeldia kirjeitse. Kaikille oli selvää, että osaan ilmaista tunteeni häntä kohtaan paremmin kirjeessä kuin kameran edessä. Kirjeen sisältö jäi minun mietittäväksi.

Uni 72

Nähty: Lauantaina 21.3.2015
Paikka: Taloyhtiömme yhteistilat ja läheisen S-marketin takapiha Helsingissä
Läsnä: Nils Heinemann, Natascha Schweitzer, entisen työpaikkani tiedotuspäällikkö Ville V., vaimoni, kaksi vanhaa venäläistä naista, minä
Unen tapahtumat:

Ihmiset oli jostakin syystä evakuoitu taloyhtiön yhteistiloihin. Heräsin unessa aamulla sängyssäni, joka oli pesutuvan kuivaushuoneessa. Se oli unessa hiukan erilainen kuin todellisuudessa. Siellä oli myös pyykkiä naruilla kuivumassa. Sänkyni ohitse käveli anoppini näköinen nainen. Ensin luulin, että todellisuudessa syksystä 2012 alkaen halvaantuneena oleva anoppini on parantunut. Hän oli kuitenkin joku muu. Viereisellä sängyllä makasi vanha venäläinen nainen, jota vaimoni hoiti. Lääkäri oli käskenyt naisen "näyttää todellisen ikänsä" eli elinvoimansa eikä pitää itseään sairaana. Vaimoni oli samaa mieltä ja molemmat vanhat naiset lähtivät pois. Sen jälkeen alkoi kuulua musiikkia. Kuivaushuoneen oven suussa tapahtumia seuranneet Nils Heinemann ja Ville V. ottivat keskenään muutaman tanssiaskeleen. Kun Natascha tuli paikalle, Nils alkoi tanssia hänen kanssaan ja kesken kappaleen Natascha siirtyi Villen tanssitettavaksi.

En viitsinyt jäädä sinne pesutupaan aamupesulle vaan kävelin läheiselle S-marketille, jonka takapihalla oli myös pyykinkuivaustelineet ja kellarissa pesutiloja. Vaimoni oli siinä vaiheessa jo siellä keräilemässä omia pyykkejään. Sinne mennessäni huomasin, etten ollut ottanut mitään pesuainetta mukaani ja tiesin, että S-marketin pesutiloissa ei ole pesuaineita talon puolesta. Mietin, hakisinko suihkugeelipullon kotoa vai kävisinkö S-marketissa ostamassa uuden pullon.


Uni 71

Nähty: Perjantaina 13.3.2015
Paikka: Lentoasema, mahdollisesti Helsinki-Vantaa
Läsnä: Friedrich Stahl, minä
Unen tapahtumat:

Saavuin yksin lentokoneella jostakin ulkomailta. Friedrich Stahl oli minua lentoasemalla vastassa. Kun olimme tavanneet, minä jäin matkalaukkuni kanssa käytävälle seisomaan ja odottamaan, kun Friedrich Stahl haki lentoaseman palvelutiskiltä pitkän talvitakkini, jonka olin jättänyt sinne säilytykseen matkan ajaksi.

Uni jatkui sitten kakkosasunnossani, missä ei ollut enää ketään fürstenhofilaista paikalla. Minun piti vielä samana iltana käsitellä ja postittaa suuri määrä saapuneita hakemuksia. En tiedä, mitä hakemukset koskivat. Vaimoni oli vanhempiensa kanssa auttamassa niiden käsittelyssä. He halusivat jo lopettaa ja jatkaa seuraavana päivänä, mutta minä olin matkaväsymyksestäni huolimatta sitä mieltä, että ne pitää kaikki saada postilaatikkoon vielä samana iltana. Eräs entinen luokkatoverini tuli hakemaan oman hakemuksensa ja ihmetteli, kun minulla oli työpöytänä vanha pulpetti, jonka istuin oli kiinni pöytäosassa.


Uni 70

Nähty: Torstaina 12.2.2015
Paikka: Helsinki
Läsnä: André Konopka, entisiä työtovereitani, minä
Unen tapahtumat:

Olin entisellä työpaikallani, joka oli unessa hiukan erilainen kuin todellisuudessa. Keskustelin siellä entisten työtovereitteni kanssa mm. vuosikertomuksen suunnittelusta. Olin irtisanoutunut sieltä, koska minulla ei ollut siellä hyvästä asemasta huolimatta enää oikein mielekästä työtä. Sen vuoksi eräs samassa yrityksessä työskentelevä nainen soitti minulle ja kysyi, miksi lähden. Kerroin hänelle rehellisesti erilaisia asioita, vaikka en ollut ihan varma, kuka soittaja oli. Vasta puhelun päätyttyä tajusin, että soittaja oli tiedotusosastolta ja hän varmaankin laatii puhelumme perusteella sisäiseen lehteen artikkelin, jossa kaikki hänelle kertomani asiat tulevat kaikkien tietoon. Kuinka kiusallista! Lähdin kertomaan tapahtuneesta samassa kerroksessa työskentelevälle Kari S:lle, jonka luona muutenkin kävin usein juttelemassa. Samalla käytävällä oli myös André Konopkan työhuone. Näin käytävällä, kuinka eräs nuori nainen tuli ulos hänen huoneestaan, kun André itse tuli kahvimuki kädessä kahviautomaatilta. André huusi tytölle vihaisena kovalla äänellä, ettei tällä ole oikeutta käydä hänen huoneessaan silloin, kun hän itse ei ole siellä.


Uni 69

Nähty: Keskiviikkona 4.2.2015
Paikka: Tuntematon autonvuokraamo Suomessa pääkaupunkiseudulla
Läsnä: Xaver Steindle, entinen opiskelukaverini Kari L., minä
Unen tapahtumat:

Olin vuokrannut vuorokauden ajaksi valkoisen Fiat Ducato pakettiauton. Se piti palauttaa seuraavana päivänä klo 12:en mennessä. Aamupäivällä unohdin asian ja palauttaessani auton vuokraamon pihaan kello oli jo 12:03. Siellä oli jo auton seuraava vuokraaja odottamassa. Hän oli entinen opiskelukaverini Kari L. Lähdin sopimuspaperi kädessä toimistoon, josta vastaani käveli autonvuokraamon henkilökuntaan kuuluva Xaver Steindle. Toimistossa sanottiin, että minun pitää antaa se sopimus Xaverille, joka merkitsee siihen, missä kunnossa auto on palautettu. Kun lähdin ulos, Xaveria ja autoa ei näkynyt missään. Kari L. seisoi pihalla olevalla jonkinlaisella näköalatasanteella noin 3 metrin korkeudella. Menin hänen luokseen ja pohdiskelin, minne Xaver katosi sen auton kanssa. Kari ehdotti, että soittaisin numeroon 020202, missä tiedetään kaikki asiat. Sanoin ensin, että siellä laskutetaan puhelusta hirveästi, mutta soitin sitten kuitenkin. Kun numerosta vastattiin ja ehdin kysyä "Missä Xaver Steindle on tällä hetkellä", puhelin putosi kädestäni ja sieltä telineeltä maahan saakka. Silloin pelkäsin, että siitä puhelusta tulee todella kallis, jos en löydä puhelintani tai se on mennyt rikki, mutta puhelu pysyy avoimena ties kuinka kauan.

Taustatietoja: Tämä oli ensimmäinen uni, jossa esiintyi sarjasta jo kauan sitten poistunut henkilö. Maksullisen puhelun auki jääminen on minulle kerran tapahtunut, kun kysyin kellonaikaa "Neiti Ajalta" ja laitoin lankapuhelimen luurin huonosti paikalleen kiiruhtaessani bussille. Puhelun hinnaksi tuli yli 800 mk, mistä HPY palautti suurimman osa anomukseni perusteella.

Uni 68

Nähty: Sunnuntaina 18.1.2015
Paikka: Asunto Roihuvuorentie 30 A 1, Helsinki
Läsnä: Alfons ja Hildegard Sonnbichler, minä
Unen tapahtumat:

Olin saanut uudelleen hallintaani pienen yksiön, joka oli aikanaan ensimmäinen työsuhdeasuntoni. Unessa en varsinaisesti asunut siellä vaan se oli jonkinlainen kakkosasunto. Alfons ja Hildegard Sonnbichler olivat tulleet sinne vieraikseni. En muista unen tapahtumista muuta kuin että Alfonsilla oli mukanaan paksu vanha nahkaselkäinen kirjaston kirja. Hän pyysi, että minä palauttaisin sen kadun toisella puolella olevaan kirjastoon, ettei hänen tarvitse kantaa sitä enää mukanaan. Ilmeisesti silloin oli sunnuntai ja kirjasto oli kiinni. Kirjasto oli unessa asuntoani vastapäätä kadun toisella puolella olevassa punatiilisessä talossa, joka on todellisuudessa Roihuvuoren kirkko.

Uni 67

Nähty: Sunnuntaina 11.1.2015
Paikka: Jäi epäselväksi
Läsnä: Werner Saalfeld, minä, tunnistamattomia muita ihmisiä
Unen tapahtumat:

Herättyäni en muistanut unesta muuta kuin että olin ollut mukana jossakin panttivangiksi otetussa joukossa. Minut pakotettiin tekemään jotakin rikollista. Kun Werner Saalfeld tuli vihaisena paikalle, yritin selittää hänelle, että minut oli pakotettu siihen. Hän ei halunnut kuunnella minua, mutta pyysin moneen kertaan: "Herr Saalfeld, Herr Saalfeld, bitte!"


Vuonna 2014 näkemäni unet 43-66 on dokumentoitu 15.2.2014 aloittamaani artikkeliin
http://timontti.blogspot.fi/2014/02/furstenhof-aiheiset-uneni-vuonna-2014_15.html

Vuonna 2013 näkemäni unet 16-42 on dokumentoitu 13.1.2013 aloitttamaani artikkeliin
http://timontti.blogspot.fi/2013/01/furstenhof-aiheiset-uneni.html

Vuosina 2011-2012 näkemäni unet 1-15 on arkistoitu 20.06.2012 aloittamaani artikkeliin
http://timontti.blogspot.fi/2012/06/furstenhof-aiheiset-uneni.html


Fürstenhofin esittely:
Siirsin sen 28.3.2016 omaksi sivukseen, jonka linkin pitäisi näkyä blogin kansilehdellä.